Bedreiging

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Nelis2020
Lid
Lid
Roepnaam: Kees
Geslacht:
Leeftijd: 69

Bedreiging

Bericht door Nelis2020 »

Goedenavond , dames en heren . Mijn dochter woont met haar 2 dochters in Arnhem , wijk Presikhaaf. Haar oudste dochter is behoorlijk bedreigd, en als er niemand tussenbeide gekomen was waarschijnlijk in elkaar geslagen was.
Een dreigende situatie met filmende gasten erom heen bij AH op het winkelcentrum.

Gevolg , ze durft niet meer naar buiten. De politie vindt het niet nodig om aangifte te doen , haar woord tegen het hare.
Nu is het meisje bekend bij de politie , maar Geitenkamp , daar doen ze niets mee.

Sorry , ik vind dit als opa een schande en we moeten dus afwachten tot m'n kleindochter in elkaar wordt geslagen of erger nog. Het gaat om meisjes van een jaar of 14 , en het liefst zou ik ze zelf in de kraag vatten . Ja , ik weet dat dat niet mag. Maar wat moeten we dan ?
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Bedreiging

Bericht door maestro »

De poltiie mag geen aangifte weigeren, dus dat kan altijd gedaan worden. Of er vervolgens wat mee gedaan wordt is een andere zaak. Bewijs is daarbij 1 van de factoren.

Als er sprake is van een al langer spelend conflict kan het raadzaam zijn om contact op te nemen de wijkagent via het algemene politienummer. Gaan ze beide naar de zelfde school dan kan de school mogelijk bemiddelen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Nelis2020
Lid
Lid
Geslacht:

Bericht door Nelis2020 »

Dank voor de reactie .
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Bericht door SWAT »

Er zijn veel situaties die als bedreigend worden ervaren maar geen bedreiging in de zin van de Wet zijn. U hoeft niet te vertellen wat er daadwerkelijk is gebeurd en wellicht kunt u dat ook niet omdat u er zelf niet bij bent geweest.
In artikel 285 van het Wetboek van Strafrecht kunt u lezen welke bedreigingen strafbaar zijn. Filmen door personen kan in bepaalde situaties vervelend of intimiderend overkomen maar is bijvoorbeeld geen bedreiging als bedoeld in de Wet.
Stay safe out there.
Nelis2020
Lid
Lid
Geslacht:

Bericht door Nelis2020 »

Duidelijk , en neem ik was er niet bij en heb het verhaal van m'n kleindochter gehoord.
De naam van de persoon is bekend bij de politie, en zij en haar broers zijn regelmatig bezocht.

Hopelijk gaat het niet escaleren , afwachten dus .

Dank.
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon

OK,
Mocht je hier in de toekomst op terug willen komen, dan heropenen we dit topic met alle plezier. Tot die tijd kan het naar het archief.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten