Hallo,
Ik ben helaas de dupe van een rijschool geweest waar ik rijles heb die qua betalingstermijn(en) een regeling handhaven die niet helemaal koosjer is en daarbij ook (wellicht) richting de strafbare kant gaan. Ik wordt afgeperst om een bedrag te betalen, aangezien ik had gekozen voor een termijnenplan. Nu heb ik dat bedrag nog niet betaald, omdat ik dat geld nog niet bij elkaar heb, en daarbij ook nog geen factuur heb ontvangen van mijn vorige betaling (waar ik zelf al 2x een herinnering van gestuurd had), voor mijn privé boekhouding. Nu is het toevallig zo dat een medewerker van die rijschool mij perongeluk een notitie stuurde waarin ik vernoemd was met daarin het volgende:
hij heeft de 25 ste ook nog les staan, geen lessen doorplannen als hij vaargt waarom? Moet je aangeven dat het niet gaan in het systeem en dat je de reden niet weet.
Reden tussen ons: betaald niet! (kan zijn omdat die ... niet wilde als instructeur. Hij heeft zoals je op de aftekenlijst kunt zien even les gehad mt ... en was ontevreden misschien dat ie wilt zien hoe jij bent? dat die daarom niet betaald hahaha)
(het gebrekkige Nederlands is letterlijk overgenomen uit het bericht)
Hoe kan ik dit nu verder aanpakken? Zijn er juridische stappen die ik kan zetten bij het CBR of elders?
mvg
Rijschool melden bij het CBR of politie
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Rijschool melden bij het CBR of politie
Ik lees in het hele verhaal op voorhand nog niets van een strafbaar feit, maar meer zaken in de civiele sfeer. Dus eerst maar even een vraag aan jou, Jandeman.
Op welke manier wordt je afgeperst om een bedrag te betalen?
Op welke manier wordt je afgeperst om een bedrag te betalen?
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Re: Rijschool melden bij het CBR of politie
Kennelijk meent TS dat hij afgeperst wordt omdat gesuggereerd wordt geen lessen meer te plannen voor hem/haar voordat de openstaande termijn(en) betaald zijn.
Of de rijschool daartoe het recht heeft moet in de voorwaarden voor het termijnenplan staan.
Daar is niets strafbaars aan.
U bent kennelijk met de rijschool overeengekomen dat u het rijlespakket in termijnen zult gaan betalen.
Aannemelijk is dat er afspraken zijn gemaakt wanneer u elke termijn zult gaan betalen. Dat u het geld daarvoor niet heeft is geen geldige reden om af te wijken van deze afspraak.
Dan had u de afspraak niet moeten maken.
Ook het nog niet ontvangen hebben van een factuur is geen geldige reden om niet te hoeven betalen tenzij in de voorwaarden staat dat u pas hoeft te betalen na ontvangst van die factuur.
Ik lees ook niets strafbaars in uw vragen en de beschreven handelswijze van de rijschool.
Het CBR heeft niet te maken met deze gang van zaken.
U moet geen overeenkomsten aangaan waarvan u niet zeker bent dat u ze ook kunt naleven.
Of de rijschool daartoe het recht heeft moet in de voorwaarden voor het termijnenplan staan.
Daar is niets strafbaars aan.
U bent kennelijk met de rijschool overeengekomen dat u het rijlespakket in termijnen zult gaan betalen.
Aannemelijk is dat er afspraken zijn gemaakt wanneer u elke termijn zult gaan betalen. Dat u het geld daarvoor niet heeft is geen geldige reden om af te wijken van deze afspraak.
Dan had u de afspraak niet moeten maken.
Ook het nog niet ontvangen hebben van een factuur is geen geldige reden om niet te hoeven betalen tenzij in de voorwaarden staat dat u pas hoeft te betalen na ontvangst van die factuur.
Ik lees ook niets strafbaars in uw vragen en de beschreven handelswijze van de rijschool.
Het CBR heeft niet te maken met deze gang van zaken.
U moet geen overeenkomsten aangaan waarvan u niet zeker bent dat u ze ook kunt naleven.
Stay safe out there.