Scootmobiel
Moderator: Moderatorteam
-
Regina046 TS
- Infopolitie Gast
Scootmobiel
Goedemiddag allemaal, ik heb sinds een paar maanden een scootmobiel. Het probleem is dat de woningvereniging mij verbied om deze ergens te plaatsen. In de openbare kelder mag niet vanwege de veiligheid. Binnen bij mij of in de kelder box past niet. Buiten voor de flat staat helaas een bord dat er geen fietsen en scooters geplaatst mogen worden. Ik heb hem nu dus geplaatst in een andere straat tegenover mij waar een fietsenrek buiten staat. Er staan geen borden dat ik er niet mag komen of dat dat fietsenrek alleen voor mensen uit die straat bedoeld is. Tevens staan er amper fietsen, maar heb de scootmobiel voor de zekerheid netjes naast het fietsenrek gezet. De woningvereniging verbied mij ook om de scootmobiel daar te zetten, ondanks niemand mij van de woningvereniging kan en wil aantonen waar staat dat dat niet mag. Mijn vraag is nu, mag de woningvereniging mij dit inderdaad weigeren in dit geval of mag ik hem daar gewoon plaatsen aangezien er verder geen borden staat die aangeeft dat het niet mag?
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Scootmobiel
Staat de scootmobiel daar op de openbare weg, dan heeft de woningvereniging daar geen zeggenschap. De wegbeheerder gaat daar dan over.
- r0n.
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 73
Een scootmobiel is geen scooter, maar het bord is wel verwarrend, een "gewone" brom- , snor- of motorfiets zou wel mogen?
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
-
Regina046 TS
- Infopolitie Gast
Het is een open plaats waar alle voordeuren van de 3 omliggende appartementen aan grenzen met in het midden een vijver. Op die open plek staat een fietsenrek om de hoek. Deze open plek is voor iedereen toegankelijk trouwens, want je kunt er gewoon door heen wandelen als je wilt. Wordt dit gezien als de openbare weg nog?MotoRon schreef: 12 dec 2024, 16:25 Staat de scootmobiel daar op de openbare weg, dan heeft de woningvereniging daar geen zeggenschap. De wegbeheerder gaat daar dan over.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Er staat bij mijn eigen flat eerlijk gezegd alleen een wit bord met rode rand en op het bord staat een fiets met een schuine streep er door. De woningvereniging zegt echter dat dit verbod ook geldt voor scooters, brommers, motorfietsen, en helaas ook scootmobielen.Een scootmobiel is geen scooter, maar het bord is wel verwarrend, een "gewone" brom- , snor- of motorfiets zou wel mogen?
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Wat u omschrijft is geen officieel bord uit het RVV 1990.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
- taxikemperman
- Roepnaam: Remi
- Geslacht:
- Leeftijd: 61
Sowieso valt een scootmobiel niet onder fietsen en brommers
De Woningbouwvereniging kan veel eisen stellen, maar zij zullen ook rekening moeten houden met mensen met een handicap
De Woningbouwvereniging kan veel eisen stellen, maar zij zullen ook rekening moeten houden met mensen met een handicap