Dan zal ik als "schuldige" maar een onderbouwd antwoord geven.
Wij als admins, hebben tezamen met de moderators niet zo lang geleden besloten om, gezien een paar uit de hand gelopen topics (pagina's lang discussieren naar aanleiding van een vraag) in het onderdeel "Stel uw vraag als gast", een vraag kort & bondig te beantwoorden, en als het topic niet meer bijdraagt OF TS geeft aan dat een vraag is beantwoord het topic te sluiten.
Dit betekent vervolgens automatisch (hoeft geen handeling voor te worden verricht) dat het topic wordt verplaatst naar het archief.
De reden is heel erg simpel, gasten stellen vaak een vraag en reageren vervolgens nooit en te never meer, waardoor de lijst met gestelde vragen eindeloos lang werd. Hierdoor werden keer op keer dezelfde (soms zelfs exact dezelfde!!) vragen gesteld en hadden de mensen die hier op het forum vertoeven vaak zelfs geen zin meer om wederom hetzelfde antwoord te geven.
We hebben daarvoor veel dingen veranderd, juist ten behoeve van de anonieme gast.
De zoekfunctie is terug, er is een complete mod geschreven die de gesloten topics verplaatst, er is een archief gemaakt, en momenteel zijn we wederom al een volle week met meerdere mensen bezig om een volledig nieuw onderdeel aan te maken, JUIST voor gasten, JUIST om ze de mogelijkheid te geven vragen te stellen en JUIST om ze te respecteren als het gaat om het bewaren van hun anonimiteit als het gaat om gestelde vragen........en die er zijn al behoorlijk veel l*llig gestelde langsgekomen.
Kortom, ook het tweede draadje waar u over praat, en wat dus door MIJ is gesloten is alles gezegd wat gezegd moest worden. Er kan op geen enkele wijze worden bijgedragen aan de vraag.......simpelweg omdat hij een vraag heeft over een vraag die is beantwoord.......maar die de originele TS niet (wil/kan/gaat) lezen.....
Ik stoor me dus eigenlijk heel erg aan de geest van uw vraag als zou het er hier aan toe gaan alsof we vragen uit de weg gaan, en naar mijn bescheiden mening laten we hier nog vaak, zoniet veel te vaak over ons heen lopen met zaken en opmerkingen die op zijn minst ongepast zijn.
Simpel voorbeeld: Een man beklaagt zich over het abnormale gedrag van een brigadier die hem heeft bekeurd nadat ie hooguit 2 minuten op een invalidenparkeerplaats heef tstaan wachten op zijn vrouw. Wat de man waarschijnlijk niet weet is dat de verbalisant OOK hier op het forum zit.....en het verhaal andersom verteld....kortom, de TS zegt op zijn zachtst gezegd (!!!) niet geheel de waarheid, of kleurt hem nochtans erg in. Dat topic is vrij snel gesloten, immers TS reageerde niet meer, en geen agent zit hier te wachten om meneer eens de waarheid te vertellen.....
Ik denk dus dat we JUIST erg zorgvulig omgaan met vragen.....het enige wat overblijft is het discussieren, en daarvan hebben we dus afgesproken dat daarvoor geregistreerd moet worden.....dat is nu eenmaal een regel die we om welbekende redenen (zelfs voor gasten) hebben ingevoerd en waar we NIET meer op terugkomen. Andere forums zeggen heel simpelweg: Donder maar op als je je niet wil registreren, wij vinden dat het anders moet kunnen, maar dan wel met zorgvuldigheid, en ook kort en bondig.
Tot slot denk ik niet dat u op mijn bureau, of op een ander bureau met uw vragen zo correct en netjes zou worden behandeld als hier op het forum waar veel mensen (Burgers en opsporingsambtenaren uit alle lagen van justitie) in hun vrije tijd komen om UW vraag te beantwoorden (met uw bedoel ik, de anonieme burger dus)......lees dan ook de antwoorden voordat een tweede topic wordt geopend......
PS, als TS overigens zou aangeven (wat meer dan eens is gebeurt) dat zijn vraag niet naar tevredenheid is behandeld word ie net zo snel weer "opengezet" mochten we tenminste het gevoel hebben dat TS gelijk heeft, maar ook dat is hier niet gebeurt........TS wil volgens mij enkel zijn probleem beantwoord zien......en dat kan hier niet. Men kan hem wel verwijzen, en ook dat is meerdere malen gedaan....
Dat er op dit forum toch wel door de gebruikers .......
Moderator: Moderatorteam
Even nog een keer voor de duidelijkheid. Dit forum wordt in vrije tijd gerund door ..::Frans::.. en mij, gelukkig aangevuld met 4 moderatoren. Wij hebben allen ons normale werk en doen dit forum er als hobby bij.
In het forum zitten mensen van allerlei geledingen, zoals politie, Marechaussee, douane, gevangenisbewaarders (en ik vergeet waarschijnlijk nog wel een paar groepen) en een heel grote groep burgers. Momenteel hebben we ong. 1600 leden.
Beantwoorden van vragen
Het forum is bedoeld als VRAAGBAAK voor de burger, dus niet als KLAAGBANK.
Zoals ik al zei gaat het beantwoorden van vragen in vrije tijd. Daar zitten ook vragen bij, die niet beantwoord kunnen worden zonder eerst in de wetboeken te moeten duiken. Dat is geen enkel probleem, daar IS dit forum voor.
Klachten over politie-optreden
Mocht u denken hier uw klachten over politie-optreden beantwoord te krijgen zit u hier aan het verkeerde adres.
Politie Nederland heeft daar een klachtenprocedure voor en dit forum gaat daar absoluut niet tussen zitten.
Het lijkt soms, dat agenten binnen het forum elkaar de hand boven het hoofd houden bij de beantwoording van vragen.
Laat ik hier dan duidelijk stellen, dat dat absoluut niet het geval is. Bij een conflict zijn altijd twee partijen gemoeid en het forum huldigt altijd het standpunt van woord en wederwoord.
Een hier beschreven ervaring is een woord, het forum krijgt echter nooit het wederwoord van de betreffende agent erbij. Daarom zal het forum ook altijd onpartijdig blijven en dus is een antwoord altijd zeer oppervlakkig. "
Sommigen leggen dit uit als "hand boven het hoofd houden" anderen hebben daar begrip voor. Als echter zeker is, dat een agent opzettelijk volledig de mist in is gegaan kan ik rustig stellen, dat de politie Nederland beter af zal zijn zonder die ene agent.
Het sluiten van topics.
Sommige vragen zijn vrij eenvoudig te beantwoorden. Als het antwoord de volledige vraag beantwoord heeft het geen zin, om die vraag nog open te laten staan. Deze wordt dan ook gesloten, als een administrator of moderator de vraag en het antwoord ziet staan.
Na sluiting gaat de vraag automatisch naar het archief om het vraaggedeelte zo klein mogelijk te houden. Het archief is voor iedere gast raadpleegbaar en dus kan de vraagsteller zijn vraag en antwoord daar terug vinden.
In het forum zitten mensen van allerlei geledingen, zoals politie, Marechaussee, douane, gevangenisbewaarders (en ik vergeet waarschijnlijk nog wel een paar groepen) en een heel grote groep burgers. Momenteel hebben we ong. 1600 leden.
Beantwoorden van vragen
Het forum is bedoeld als VRAAGBAAK voor de burger, dus niet als KLAAGBANK.
Zoals ik al zei gaat het beantwoorden van vragen in vrije tijd. Daar zitten ook vragen bij, die niet beantwoord kunnen worden zonder eerst in de wetboeken te moeten duiken. Dat is geen enkel probleem, daar IS dit forum voor.
Klachten over politie-optreden
Mocht u denken hier uw klachten over politie-optreden beantwoord te krijgen zit u hier aan het verkeerde adres.
Politie Nederland heeft daar een klachtenprocedure voor en dit forum gaat daar absoluut niet tussen zitten.
Het lijkt soms, dat agenten binnen het forum elkaar de hand boven het hoofd houden bij de beantwoording van vragen.
Laat ik hier dan duidelijk stellen, dat dat absoluut niet het geval is. Bij een conflict zijn altijd twee partijen gemoeid en het forum huldigt altijd het standpunt van woord en wederwoord.
Een hier beschreven ervaring is een woord, het forum krijgt echter nooit het wederwoord van de betreffende agent erbij. Daarom zal het forum ook altijd onpartijdig blijven en dus is een antwoord altijd zeer oppervlakkig. "
Sommigen leggen dit uit als "hand boven het hoofd houden" anderen hebben daar begrip voor. Als echter zeker is, dat een agent opzettelijk volledig de mist in is gegaan kan ik rustig stellen, dat de politie Nederland beter af zal zijn zonder die ene agent.
Het sluiten van topics.
Sommige vragen zijn vrij eenvoudig te beantwoorden. Als het antwoord de volledige vraag beantwoord heeft het geen zin, om die vraag nog open te laten staan. Deze wordt dan ook gesloten, als een administrator of moderator de vraag en het antwoord ziet staan.
Na sluiting gaat de vraag automatisch naar het archief om het vraaggedeelte zo klein mogelijk te houden. Het archief is voor iedere gast raadpleegbaar en dus kan de vraagsteller zijn vraag en antwoord daar terug vinden.
-
T-nus
- Infopolitie Gast
-
T-nus
- Infopolitie Gast